Spillet Life By You, har været undervejs i en længere periode, og er udgivelsen af spillet er blevet rykket flere gange, og til sidst fjernet helt. Nu er Paradox offentliggjort at spillet, desværre, aldrig får en udgivelsesdato, og er blevet annulleret helt. Følgende tekst er en udtalelse fra Paradox.

“Hej alle,
Desværre har vi besluttet at annullere udgivelsen af vores længe ventede livs simulator spil, Life by You. Dette var en utroligt svært beslutning at tage og er en klar fiasko fra Paradox’ side, at vi ikke kan opfylde både vores egne og samfundets forventninger. Vi er klar over, at dette rejser nogle store spørgsmål; her håber vi i det mindste at kunne kaste lys over, hvorfor vi valgte at annullere i stedet for at udsætte, som vi har gjort tidligere.
Life by You har været undervejs i lang tid, og vi har været meget begejstrede for løftet og potentialet i dette spil. Vores håb var altid, at det ville kunne sætte spor i denne spændende og nye genre for os. Det er derfor, vi har valgt at udskyde det to gange for at give studiet og spillet en fair chance for at realisere det potentiale, vi så. For hver forsinkelse, vi lavede, har vi set trinvise forbedringer, hvilket set i bakspejlet meget vel kan have fået os til at fokusere på detaljer frem for hele billedet.
For et par uger siden besluttede vi at vente med en Early Access-udgivelse for at revurdere Life by You, da vi stadig følte, at spillet havde mangler på nogle nøgleområder. Selvom en tidsforlængelse var en mulighed, blev det klart for os, når vi tog den pause for at få et bredere overblik over spillet, og vejen til en udgivelse, som vi følte os sikre på, var alt for lang og usikker. Dette betyder ikke, at spillet ikke har vist nogen lovende kvaliteter; Life by You havde en række styrker og det hårde arbejde fra et dedikeret team, der gik ind for at realisere dem. Men når vi kommer til et punkt, hvor vi mener, at mere tid ikke vil bringe os tæt nok på en version, vi ville være tilfredse med, så mener vi, at det er bedre at stoppe. Dette er naturligvis hårdt og skuffende for alle, der har brugt deres tid og entusiasme i dette projekt, især når vores beslutning kommer så sent i processen.
I sidste ende er vores opgave at udgive spil, der er sjove, interessante og udfordrende for vores spillere, og enhver beslutning bør tages med det formål for øje. Når vi får det rigtigt, tjener vi vores løn. Så hvordan sikrer vi, at vi ikke finder os selv her igen? Helt ærligt, der er ingen reelle garantier. Spil er svære at få rigtigt, og vi vil helt sikkert begå fejl, og efterhånden som disse tiden går, kan alting blive smerteligt tydeligt set i bakspejlet, men som alligevel ikke burde nå denne form for størrelsesorden uanset. Vi er nødt til at se langt og grundigt på, hvad der førte os hertil og se, hvilke ændringer vi skal foretage for at blive bedre. I sidste ende forbliver vores mission den samme, og vi vil fortsætte med at tage de skridt, vi har brug for for at gøre netop det.
Med venlig hilsen
Mattias Lilja, viceadministrerende direktør for Paradox Interactive”